Bohumínské nádraží čeká druhá etapa rekonstrukce: Sanace havarijních stropů za 106 milionů!
Významná železniční křižovatka a památkově chráněná budova v Bohumíně se dočká dalších rozsáhlých oprav. Správa železnic (SŽ) vypsala veřejnou zakázku s názvem "Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Bohumín, 2. etapa". Cílem je odstranit havarijní stav dřevěných nosných konstrukcí stropů a prvků krovu, které jsou v kritickém stavu.
Problémové "nedodělky" z minulosti
Mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda pro deník Zdopravy.cz potvrdil, že cílem stavby bude buď celková výměna, nebo sanace těchto poškozených dřevěných konstrukcí. Zajímavostí je, že se jedná o prostory, které jsou nepřístupné cestujícím a v rámci dřívější rekonstrukce nádraží se zde práce nedokončovaly. Tyto části jsou v současnosti vystěhované a provizorně podepřené stojkami.
Bohumínská výpravní budova už má za sebou několik oprav. České dráhy jako dřívější vlastník budovy provedly část prací v roce 2013. Samotná Správa železnic pak v letech 2017 a 2018 vyměnila střechu, vstupní dveře a vymalovala vestibul. Rovněž se vyměňovala okna, obnovila se fasáda a došlo k proměně vnitřní dispozice a obměně mobiliáře. Zdá se však, že na některé klíčové konstrukční prvky se v minulosti nedostalo.
Rekonstrukce formou Design & Build s jasnou cenou
Druhá etapa rekonstrukce proběhne formou Design & Build, což znamená, že vybraný zhotovitel bude zodpovědný jak za projektovou dokumentaci, tak za samotnou realizaci stavby. Tento přístup by měl zajistit efektivnější a koordinovanější průběh prací.
Předpokládaná doba realizace je stanovena na 33 měsíců, což naznačuje, že půjde o komplexní a časově náročný projekt. Nabídky do veřejné zakázky lze podávat do 11. srpna. Zakázka je soutěžena se stanovenou limitní cenou, což znamená, že nejvyšší přípustná nabídková cena může činit 106 milionů korun.
Rekonstrukce je klíčová pro zajištění dlouhodobé stability a bezpečnosti této významné památkově chráněné budovy, která slouží jako brána pro tisíce cestujících denně.