Konec autobusové éry pro Gepard Express: Končí na letištních linkách, aby zachránil jindřichohradecké úzkokolejky!

31.07.2025

Společnost Gepard Express podnikatele Alberta Fikáčka dnes oficiálně opouští autobusovou dopravu, tedy především mikrobusové linky z Brna na pražské a vídeňské letiště. Tyto spoje nově přebírá dopravce RegioJet. Pro Fikáčka je tento krok klíčovým předpokladem pro to, aby mohl zaplatit jindřichohradecké úzkokolejky a vrhnout se na jejich záchranu.

Zdroj: Gepard Express
Zdroj: Gepard Express

Nové priority: Jindřichohradecké úzkokolejky a VlakFest

"Autobusová doprava pro nás byla cennou a obohacující zkušeností, cestující si nás oblíbili a my je. Nyní chceme veškerou energii věnovat obnově jindřichohradeckých úzkokolejek. Kromě toho provozujeme Hvozdnický express (víkendový sezonní vlak na trati Opava východ – Svobodné Heřmanice, pozn. red.) a chystáme další cesty s VlakFestem," vysvětlil Albert Fikáček.

Cestující se nemusí obávat dopadu této změny; zakoupené jízdenky na linky Gepard Expressu zůstávají v platnosti pod RegioJetem.

RegioJet posiluje a podporuje záchranu dědictví

Majitel RegioJetu Radim Jančura tento krok okomentoval s nadšením: "Spojení na letiště je pro nás do budoucna klíčové. Navíc jsme rádi, že můžeme podpořit Gepard v jeho aktivitách na úzkém rozchodu. Jindřichohradecká úzkokolejka je jedinečnou kulturní památkou s velkým potenciálem pro rozvoj turistiky v obou krajích. Upřímně, bez aktivity Alberta Fikáčka by tato jedinečná dráha navždy zanikla." Jančura tak připomněl, že Gepard Express vyhrál konkursní licitaci o majetek zkrachovalých Jindřichohradeckých místních drah (JHMD), když nabídl 83 milionů korun, které musí zaplatit do konce srpna.

Změna zaměření Gepard Expressu

Fikáček založil Gepard Express v roce 2019 se záměrem provozovat spoje na Ukrajinu. Postupně zkoušel různé dopravní projekty, například Brnem dotované vlaky z Brna na vídeňské letiště. Autobusovou dopravu koncem loňského roku vyčlenil do samostatné společnosti Gepard Express – bus.

Nyní se "Gepard Express zaměřuje především na návrat pravidelného provozu na úzkokolejku a na rozvoj komunitního cestování po železnici. Jeho projekty spojují zábavu a poznávání méně známých koutů Česka a netradičních destinací jako je třeba Sarajevo, Moldavsko nebo Kavkaz," stojí na stránkách firmy.

Zajímá vás, jaké konkrétní plány má Albert Fikáček s jindřichohradeckými úzkokolejkami, pokud se mu podaří uhradit zmíněnou částku do konce srpna? Pište!