Německá železnice sází na inovace: ODEG vyjede s 14 akutrolejovými vlaky Stadler FLIRT Akku!
Budoucnost regionální železniční dopravy v Německu dostává zelenou. Společnost Stadler dodá celkem 14 akutrolejových (bateriových) jednotek FLIRT Akku pro německého dopravce ODEG (Ostdeutsche Eisenbahn GmbH). Tyto vlaky začnou vozit cestující v roce 2027 a stanou se klíčovým prvkem provozního souboru "Westmecklenburg II", který bude ODEG provozovat od letošního prosince po dobu 12 let.
Bezemisní cesta za modernizací regionu
Nasazení 14 akutrolejových vlaků představuje významný krok směrem k ekologičtější a flexibilnější železniční síti. Jejich hlavním úkolem bude nahradit stávající motorové vozy Stadler RS1, které v současnosti zajišťují provoz na tratích v části spolkové země Meklenbursko – Přední Pomořansko.
Nové soupravy budou jezdit na následujících linkách:
RB13 (Rehna – Schwerin – Parchim)
RB14 (Hagenow Stadt – Ludwigslust – Parchim)
RB15 (Waren – Inselstadt Malchow – Plau am See, sezónní linka)
RB19 (Parchim – Plau am See, sezónní linka)
Akutrolejové vlaky jsou ideálním řešením pro tratě, které nejsou plně elektrifikované. Na elektrifikovaných úsecích dobíjejí baterie z trolejového vedení a poté, co opustí elektrifikovanou trať, pokračují v jízdě na energii z akumulátorů. Tím zcela eliminují potřebu dieselových lokomotiv, což vede k bezemisnímu provozu a výrazně nižší hlučnosti.
Představení jednotky a zázemí pro údržbu
Výrobce Stadler a dopravce ODEG tento týden představili jednu z těchto jednotek zástupcům objednatele a místních samospráv. Šlo o vozidlo, které již jezdí v sousedním Šlesvicku-Holštýnsku v rámci dopravního systému NAH-SH. Nové jednotky pro ODEG nabídnou kapacitu 98 sedících cestujících. Nákup těchto moderních vlaků je financován přes společnost Akiem.
Dopravce navíc na pořízení nových jednotek získal dotaci z ministerstva dopravy. Spolková země pak přispěla na rozšíření a modernizaci depa ODEG v Parchimu. To bude speciálně přestavěno pro údržbu těchto BEMU (Battery Electric Multiple Unit) jednotek. V rámci projektu zde vznikne zcela nová hala a moderní myčka, což zajistí efektivní a šetrnou údržbu vozového parku. Detailní informace o celém projektu jsou k dispozici na webových stránkách ODEG.
Nasazení akutrolejových vlaků Stadler FLIRT Akku je klíčovým krokem Německa k dekarbonizaci regionální železniční dopravy a k posílení udržitelnosti ve veřejné dopravě.