Pendolino na jih Čech: Nejrychlejší spojení s Prahou, ale dražší než běžný expres!
České dráhy dnes oficiálně potvrdily zavedení spojů s jednotkami Pendolino mezi Českými Budějovicemi a Prahou. Splnily se tak dřívější zprávy deníku Zdopravy.cz. Pendolino na IV. koridoru poprvé v běžném provozu s cestujícími překročí dosavadní rychlostní limit české železnice 160 km/h, čímž se stane nejrychlejším spojením na trase. Za vyšší rychlost a komfort si ale cestující připlatí.

Rychlost a komfort za vyšší cenu
"Česká železnice se bude v následujících letech zrychlovat a České dráhy jsou na to připraveny. Jsem rád, že je to právě pendolino, jeden ze symbolů moderní železnice u nás, které poprvé v běžném provozu s cestujícími bude překonávat rychlost 160 kilometrů za hodinu. Díky jeho výkonu a unikátní technologii naklápěcí skříně přineseme cestujícím mezi Prahou a Českými Budějovicemi nejen vyšší rychlost a kratší cestovní dobu, ale i špičkový komfort a služby na palubě," uvedl šéf ČD Michal Krapinec.
Pendolino bude zajišťovat jeden spoj denně v každém směru. Poprvé vyjede z Prahy v neděli 31. srpna jako IC 591 Pendolino s odjezdem ve 20:27 a příjezdem do Českých Budějovic ve 22:02. Cesta tak potrvá hodinu a 35 minut, což je o sedm minut rychleji než s dnešní klasickou soupravou.
Ještě rychlejší bude ranní spoj z Českých Budějovic do Prahy (IC 590 Pendolino), který poprvé vyjede v pondělí 1. září. Odjezd z Českých Budějovic bude v 5:59 a cesta do Prahy potrvá pouhou hodinu a půl. To je o 11 minut rychleji než stejný expres s klasickou soupravou. Téměř celý náskok přitom Pendolino získá mezi Táborem a Prahou.
Příplatky za ušetřené minuty
Za uspořené minuty si ale cestující připlatí. Zatímco jízdenka 2. třídy do běžného Jižního expresu na trase Praha – České Budějovice stojí většinou 239 korun, u Pendolina činí cena dle rezervačního systému 285 korun. U 520 kilometrů dlouhé trasy Ostrava – České Budějovice je cena 924 korun, přičemž s přestupem v Praze se vesměs pohybuje mezi 694 a 869 korunami.
Zajímavostí je, že v případě spoje směrem na jih Čech jde o faktické prodloužení vlaku SC 500 z Bohumína. Vzniká tak přímé spojení Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha – Tábor – České Budějovice. V opačném směru (z Českých Budějovic do Prahy) Pendolino končí v Praze.
Jak si myslíte, že se toto nové rychlé spojení projeví na cestovních návycích obyvatel jižních Čech a turistů? Pište!