Prokletá Roudnice potřetí: Koridor u Labe opět stál kvůli poškozené troleji a sběrači!
Železniční koridor u Roudnice nad Labem se v posledním měsíci stal doslova prokletým místem. Už potřetí během jednoho měsíce došlo k poruše trakčního vedení, která zastavila provoz na klíčové trati mezi Prahou a Děčínem. Dnešní incident, k němuž došlo ve 14:20 na stejném místě – v beznapěťovém úseku u silničního mostu přes Labe – si vyžádal kompletní zastavení dopravy a opětovně zkomplikoval cestování tisícům lidí.
Opakované problémy v beznapěťovém úseku
Po sérii strženého vedení na přelomu června a července se scénář opakoval. Dnes došlo k poškození sběrače lokomotivy a trakčního vedení přímo během jízdy vlaku. "V Roudnici nad Labem došlo během jízdy vlaku v beznapěťovém úseku k poškození sběrače lokomotivy a trakčního vedení. Událost se vyšetřuje a prověřuje se míra poškození trakčního vedení. Provoz na trati je zastaven," uvedl mluvčí Správy železnic pro mimořádné události Martin Kavka.
Dobrou zprávou je, že k obnovení provozu došlo poměrně rychle. V 15:40, tedy zhruba po hodině a dvaceti minutách, se provoz po jedné koleji znovu rozjel. Nicméně opakované incidenty na stejném místě vyvolávají vážné otázky ohledně příčin a dlouhodobého řešení.
Kritizovaná "hákovnice" a odkaz na Federaci strojvůdců
V beznapěťovém úseku, kde k poškození došlo, je kvůli výluce instalována takzvaná hákovnice. Právě na nevhodnost tohoto řešení již dříve upozornila Federace strojvůdců. Správa železnic však tuto kritiku dosud odmítala. Opakující se problémy v tomto konkrétním místě nyní zřejmě povedou k přehodnocení dosavadního postoje a důkladné analýze technického řešení.
Ačkoliv se příčina dnešního incidentu vyšetřuje, opakování poruch na stejném úseku poukazuje na možný systémový problém, který přesahuje běžné provozní závady. Je nezbytné, aby Správa železnic, ve spolupráci s odborníky a dopravci, urychleně našla trvalé řešení pro "prokletou Roudnici", aby se cestující mohli spolehnout na plynulou a bezpečnou dopravu na tomto strategickém železničním koridoru.