Revoluce z Prostějova: Česká DT – Výhybkárna a strojírna představila superrychlou výhybku pro VRT!
Česká republika se posouvá o kus dál v budování vysokorychlostní železnice! Společnost DT – Výhybkárna a strojírna z Prostějova dnes představila svůj nejnovější a dosud nejambicióznější produkt: první výhybku určenou přímo pro vysokorychlostní tratě (VRT). Tato technologická perla, konstruovaná na impozantní rychlost 350 km/h v přímém směru a 230 km/h do odbočného směru, je výsledkem vlastního, ryze českého vývoje.
"Dnes prezentovaná výhybka je konkrétním výsledkem našeho dlouholetého úsilí připravit a nabídnout produkt konkurenceschopné technické úrovně s potřebnou přidanou hodnotou vytvořený v České republice," uvedl Marek Smolka, generální ředitel společnosti.
Klíčová investice do špičkové technologie
Prezentace nové výhybky pro VRT nebyla jedinou významnou událostí dne. Firma v této souvislosti představila také svou dosud největší investici do výrobního zázemí. Tou je zbrusu nová výrobní hala o rozměrech 118 × 46 metrů, vybavená nejmodernější automatizovanou technologií pro lisování konců železničních jazykových kolejnic.
Přesnou výši investice firma sice neupřesnila, ale je zřejmé, že jde o značnou částku. Nová hala má být uvedena do provozu koncem letošního roku a představuje strategický krok pro zajištění budoucí soběstačnosti a kapacity výroby.
Hlavním důvodem pro zbudování této moderní haly je zajištění výroby klíčové komponenty vysokorychlostní výhybky – výhybkového jazyka, který měří úctyhodných téměř 70 metrů. Zároveň tato nová výrobní kapacita nahradí stávající letité zařízení pro výrobu železničních jazyků pro výhybky určené pro konvenční tratě.
DT – Výhybkárna a strojírna: Celosvětový hráč s českými kořeny
Společnost DT – Výhybkárna a strojírna je významným hráčem na globálním trhu a dodává své produkty do zhruba 30 zemí světa. Její reputace je postavena na kvalitě a inovacích.
Pokud jde o rychlé výhybky na české železnici, má firma už nyní zkušenosti s progresivními řešeními. Příkladem je výhybka instalovaná již v roce 2007 ve stanici Poříčany, která umožňuje jízdu do odbočného směru rychlostí 130 km/h. Ještě o 30 km/h rychleji, tedy 160 km/h do odbočky, lze už čtyři roky jezdit přes dvojici výhybek ve stanici Prosenice.
Představení nové VRT výhybky z Prostějova je jasným signálem, že český průmysl má co nabídnout i v oblasti špičkových technologií pro vysokorychlostní železnici. Je to důležitý krok pro budoucí rozvoj VRT v České republice a posílení role českých firem v náročných infrastrukturních projektech.