Vlaky každých 15 minut mezi Pardubicemi a Hradcem: Kraje chtějí spravedlivější financování!
Pardubický a Královéhradecký kraj se dohodly na ambiciózním plánu výrazného navýšení počtu vlakových spojů mezi svými krajskými městy. Současně se připravuje nová dohoda, která má narovnat dosud nerovnoměrné financování provozu, jež v současnosti z většiny hradí Pardubický kraj.

Spravedlivější sdílení nákladů a podpora rozvoje
Podle náměstka hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Ladislava Valtra by posílení počtu vlaků podpořilo rozvoj celé oblasti a zvýšilo konkurenceschopnost veřejné dopravy. "Pokud chceme, aby lidé nechali auta doma a využívali vlak, musíme jim nabídnout skutečně kvalitní, rychlé a časté spojení mezi dvěma krajskými městy. A to bez ohledu na hranice krajů," řekl Valtr.
V současné době Pardubický kraj nese většinu nákladů na provoz vlaků, přestože spojnici využívají cestující z obou krajů velmi podobně. Nově se připravuje dohoda o spravedlivějším podílu financování v poměru půl na půl. Náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje pro dopravu Jan Jarolím vnímá debatu o narovnání jako legitimní požadavek Pardubického kraje. "Posílením vlakových linek mezi oběma kraji nejenže rozšíříme nabídku pro cestující, ale zároveň zvýšíme atraktivitu železniční dopravy jako udržitelné alternativy k individuální automobilové dopravě," dodal Jarolím.
Vize kyvadlové dopravy a zkrácení intervalů
Po dokončení modernizace stanice Hradec Králové a zdvojkolejnění úseku trati 031 mezi Opatovicemi nad Labem a Hradcem Králové se plánuje zkrácení intervalu vlaků ve špičkách z 30 na 20 minut, případně až na 15 minut, pokud to umožní rozpočty obou krajů.
"Cílovou vizí je funkční kyvadlová doprava mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Cestující přijde na nádraží a do 15 minut mu pojede další spoj. Taková frekvence výrazně zlepší komfort a spolehlivost, a zároveň odstraní závislost na přípojných vlacích, protože při zpoždění jednoduše využijete bez dlouhého čekání další spoj," doplnil Valtr.
Zajímalo by vás, jaká jsou další konkrétní technická vylepšení, která jsou nezbytná pro dosažení intervalu vlaků každých 15 minut na trati? Pište!